Zie ook:
Deze categorie met sites in andere talen:
  • Belgische Dendrologie Belge - Vereniging ter bevordering van de kennis en teelt van gewassen. Agenda, publicaties, vereniging, foto's en lidmaatschap.
  • Biologie.online - Informatieve site over dieren, planten en biotopen.
  • Bionics - Uitleg over het verband tussen biologie en techniek. Op de site wordt als voorbeeld de zelfreinigende lotusbloem gebruikt.
  • City of insects - Festival over insecten. Het belang van insecten voor de samenleving zal worden belicht, en het insectenonderzoek van Wageningen UR wordt hier gepresenteerd.
  • Dissectie van een varkenshart - HBo-practicum waarbij men door tekeningen te maken van een dissectie de bouw en werking van het hart kan leren kennen. Theorie, practicum, woordenlijst en tekening.
  • de europese zangvogels - Informatie over zangvogels in Europa. Soortbeschrijving, verspreiding en geluiden (RealAudio).
  • fotoherbarium - Uitgebreid digitaal herbarium met foto's en eigenschappen van wilde planten in Nederland. Alfabetisch geordend.
  • Ginkgo Biloba - Een samenvatting van de Engelstalige homepage over deze unieke boom, een levend fossiel, onveranderd sinds de tijd van de dinosauriërs.
  • Groene glazenmaker - Initiatief van De Vlinderstichting en de provincie Utrecht voor het behoud van deze libellensoort. Soortbeschrijving, vindplaatsen, wetgeving, beschermingsplan en nieuws.
  • Haaien - Informatieve site over haaien: algemene informatie, beschrijving en foto's van soorten, en bedreiging door visserij en toerisme.
  • Heimans en Thijsse Stichting - Over het leven en het werk van Eli Heimans en Jac. P. Thijsse, twee natuurbeschrijvers en -beschermers uit het begin van de 20e eeuw. De stichting beheert een documentatiecentrum op het gebied van natuurbeleving, natuurstudie, natuurbescherming en natuureducatie in Nederland.
  • Human Origins - Een website over de evolutie-therorie en de evolutie van de mens in het bijzonder.
  • Insecten fotosite - Van Albert de Wilde. Uitleg bij de afbeeldingen en mooie foto's.
  • Insecten in de Tuinbouw - Beschrijving met veel foto's van de belangrijkste plagen in de tuinbouw. Rupsen, bladluizen, mineervliegen, aaltjes, slakken, spint, trips en springstaarten.
  • Koninklijke Nederlandse Plantenziektenkundige Vereniging (KNPV) - Vereniging voor personen, die zich bezighouden met ziekten en plagen van planten en met de bescherming van planten daartegen.
  • N.J. Leschot - Hoogleraar Klinische Genetica aan de Universiteit van Amsterdam. Lijst van wetenschappelijke publicaties en contact.
  • Nathis, Natuurlijke Historie - Korte beschrijvingen van voornamelijk uitgestorven dieren en planten. Flora, fauna, tijdperken, museums en nieuws.
  • Nationale Plantentuin van België - Onderzoekscentrum waar planten worden gekweekt, bestudeerd en geclassificeerd. Bezoekersinfo, uitgeverij, educatie en bibliotheek.
  • Natuurinformatie.nl - Biologische en geologische informatie, aangeboden door een tiental natuurorganisaties.
  • Het Natuurloket - Beheert gegevens over de aanwezigheid van beschermde planten en dieren in Nederland. Over de organisatie, de natuurregelgeving, gedetailleerde beschrijving van de gegevens en bestelinformatie.
  • Nederlandse Biologie Website - Grote collectie links naar Nederlands- en Engelstalige websites over biologie, gesorteerd per onderwerp.
  • Nederlandse dendrologische vereniging - Stelt zich ten doel de kennis van houtige gewassen te vergroten en uit te dragen naar de groene bedrijfs- en onderwijssector, gebruik te bevorderen van een groot sortiment houtige gewassen in tuinen en openbaar groen, collecties en bedreigde plantensoorten te behouden.
  • NVP Nederlandse Vereniging van preparateurs - Informatie over de vereniging, aangesloten preparateurs, wetgeving, wedstijden en materialen.
  • Paddenpoel - Natuurlijke waterpoel onder beheer van de milieuraad Vleteren. Activiteiten voor bezoekers en informatie over dieren.
  • PNP Orchids - Informatie over orchideeën. Soorten, reisverslagen cultuur, bibliografie en forum.
  • Schepping of evolutie - Over de evolutie en de schepping. Artikelen, een winkel en strips.
  • De tuinsafari van Hania en Hans - De dieren in hun tuin, van pissebedden, insecten en kikkers tot spitsmuizen, met veel foto's.
  • Vereniging van Klinisch Embryologen - informatie over de laboratorium aspecten van fertiliteitsbehandelingen
  • Viskids.nl - Informatie voor scholieren over visserij. Onder meer over de geschiedenis, technieken, afslag en handel.
  • Wandelendetakken - Informatie over wandelende takken en bladeren. Er is een forum, chat en een vraag/aanbod-onderdeel.
Meld je aan als vrijwillige redacteur voor deze categorie